Farmacist versus medic?

Cu farmacistele deci, Mirela. Uite că mă țin de cuvânt. happy

În mare, n-am nimic cu ele când își văd de treaba lor. Dacă ați observat, pe toate rețetele scrie, înainte de medicamentul recomandat, Rp (sau Rx în unele părți ale lumii). Adică, recipe. Adică: primește! În sens mai larg: fă asta în modul următor. Asta înseamnă că eu, medicul, îți trimit un ordin clar: primește și execută întocmai ce transmit prin hârtia asta, pentru că am consultat pacientul, mi-am chinuit minte aca să extrag dintr-un noian de informații pe cele esențiale ca să-i pot pune un diagnostic și să-l ajut să se vindece; eu garantez pentru prescripția aceasta prin semnătura și parafa mea; la o adică, dau socoteală în fața legii dacă cumva fac rău cu ea. Și vii tu, o fătucă absolventă a unor cursuri postliceale de farmacie și îți permiți să te îndoiești de toate astea, cu voce tare, de față cu toți cei din încăpere, schimbând dozele scrise pe bucata aceea de hârtie, ba poate chiar leacul recomandat de medic în urma consultației. Tot subliniez chestia asta, poate se reține: în urma unei consultații, a cumpănirii simptomelor, a  verificării dubiilor în Agenda medicală sau în vreun compendiu medical, a rememorării pe scurt a experienței avute cu bolnavi cu patologie asemănătoare. Farmacista care v-a schimbat ultima oară datele unei recomandări medicale v-a consultat cumva? V-a dezbărcat, inspectat, percutat, palpat, auscultat, v-a luat pulsul, tensiunea, temperatura, s-a interesat de felul în care ieșiți afară cu caca sau cu pișu, cât transpirați, unde/când și cum vă doare, sub ce formă, cu ce vi se atenuează simptomele ș.a.m.d. Știu, e retorică întrebarea…

Uneori ne anunță pacienții de practicile de genul ăsta, alteori le observăm personal, ca mine, deunăzi.

Am mers să scot medicamente pentru Ziurel, cu o rețetă scrisă de colega mea de cabinet, pentru că nu pot fi obiectivă când e vorba de așa ceva, așa că am apelat la alt medic pentru el. Vânzătoarea, o fetișcană palidă, cu unghii supradimensionate (de care se folosea probabil pe post de spatulă, că nu văd ce altă utilitate are avea), începe să strâmbe din nas.

-E vreo problemă? zic eu gândind că rețeta o avea ceva lipsuri de identificare, din neatenție.

-Păi, doza de Cexyl e cam mare pentru un copil de patru ani, își dă ea cu presupusul.

-De unde știi? E calculată de un medic totuși…

-Mai greșesc și medicii.

Aici are dreptate: așa e, că și ei sunt oameni, deși în cazul lor greșelile astea se pot solda cu tragedii umane, așa că nu prea e permis. În situații de genul expus însă, conduita etică și civilizată e să te retragi în camera din spate și să-l suni pe tolomac, ca să-i atragi atenția și să hotărâți împreună ce e de făcut, că el a pus apostila acolo, nu tu.

-Nu cred că a greșit. Un copil de 4 ani poate avea 15 kilograme, dar și 30. Logic e că și doza e diferită la cei doi. Pe ce bazezi când îți permiți să schimbi prescripția unui medic cu experiență ca dr. X? Ai absolvit cumva medicina?  Ai practicat-o? Ai experiență care să te legitimeze să critici recomandările unui medic?

Mă cam aprinsesem, deși colega mea, care mi-a făcut unele figuri ”drăgălașe” cândva, nu merita poate un avocat atât de bun. Doar că eu în momentul acela nu la ea mă gâdeam, ci la mine și la pacienții mei care sigur au avut de înfruntat situații de genul acesta menite să le zdruncine încrederea în actul medical.

-Voiam numai să vă ajut, bate ea în retragere și începe să căute Cexylul ăla blestemat, deși era chiar în fața ochilor ei.

-Mai bine te-ai ajuta singură și ai învăța unde ții medicamentele. Uite-l acolo, domnișoară, pe raftul al doilea din stânga.

Cam asta a fost toată tărășenia. Puteam s-o reclam patroanei, care e într-adevăr farmacistă, adică femeie cu facultate, care-și cunoaște bine meseria și cu care n-am avut până acum niciodată probleme, marea majoritatea a pacienților mei mergând acolo, dar mi-am zis că, dacă-i fată deșteaptă, învață ceva din pățania asta, iar dacă nu, sigur o încurcă cu vreun coleg de-al meu mai răzbunător. Asta e: sunt slabă; nu-mi place să fac rău oamenilor. Dar nici nu-i las să facă ei altora.

Azi v-aș sugera să fim puțin voyeriști. Culniuza s-a dus la masaj, așa că hai să aruncăm un ochi în spatele ușilor închise, că lumină e har Domnului! big grin

Și, bineînțeles, DC de zi cu zi! Acuma, c-or avea sau nu umor, dar măcar sunt succinți! big grin

Trackbacks

  1. [...] Farmacist versus medic? Sat Nov 06, 2010 9:15 am Cu farmacistele deci, Mirela. Uite că mă țin de cuvânt. În mare, n-am nimic cu ele când își văd de treaba lor. Dacă ați observat, pe toate rețetele scrie, înainte de medicamentul recomandat, Rp (sau Rx în unele părți ale lumii). Adică, recipe. Adică: primește! În sens mai larg: fă asta în modul următor. [...] [...]

  2. By Farmacist versus medic? | Pentru Mures on 6 noiembrie 2010 at 11:46

    [...] mult: Farmacist versus medic? Post Published: 06 November 2010 Author: admin Found in section: Si La Vara [...]

  3. [...] Paul Gabor, Teo Negură, Geanina Lisandru, Gabriela Ilieş, Georgiana Mocanu, Alexandru Nistor, Melami, Se-cret, Mirela Pete, Cammely, Cati Lupaşcu, Stropi de suflet, Călin Hera, Gabriela Elena, Dan [...]

  4. By Poveste de vis (12) « Blogul lui Teo Negură on 6 noiembrie 2010 at 13:30

    [...] Gabriela Elena, Gabi, Geanina, George, Giana, G1B2I3, Hai ca se poate, Ioan Sorin Usca, Madi, Melami, Mika, Mikael, Mirela, Monica Marinescu, Natasha, Nice,  Orfiv,  Adela, Se-cret, Sebra, Simion [...]

  5. By Boala lui PARKINSON « Madi şi Onu Blog on 6 noiembrie 2010 at 21:40

    [...] abundent de L-dopa, sunt leguminoasele, în ordine, boabele de fasole şi de linte. Conform Dr. Mihai Petrovici, în cartea sa ”Hrana vieţii”, ajunge o cantitate zilnică de fasole, cam de 250 [...]

  6. [...] care nu mai făceau față pe piață, ne-am făcut cunoscuți și prețuiți, căutați și apreciați la justa noastră valoare. Dexign nu face concesii gustului îndoielnic. Xaba, ca senior designer [...]

  7. [...] Vania, Gabriela Elena, Flavius, Şilavarăcald, Zaqk, Noapte bună [...]

  8. By Cristian Dima on 7 noiembrie 2010 at 01:00

    [...] Elena,Gabi, Geanina, George, Giana, G1B2I3, Hai ca se poate, Ioan Sorin Usca,Madi, Melami, Mika, Mikael, Mirela, Monica [...]

  9. By Tu unde te incadrezi? « Gabriela Elena on 7 noiembrie 2010 at 01:25

    [...] viata voastra ce culoare si-a ales cand a alunecat pe curcubeu ca sa ajunga pe [...]

  10. [...] Paul Gabor, Teo Negură, Geanina Lisandru, Gabriela Ilieş, Georgiana Mocanu, Alexandru Nistor, Melami, Se-cret, Mirela Pete, Cammely, Cati Lupaşcu, Stropi de suflet, Călin Hera, Gabriela Elena, Dan [...]

  11. By Silavaracald » Medic versus pacient? on 11 noiembrie 2010 at 02:01

    [...] Vasile, altul decât fostul premier țărănist, pe care sunt sigură că n-o să-l mai citiți, postarea fiind deja destul de veche, așa că îl redau mai jos. O fac pentru că nu consider breasla [...]

  12. By Dexign. Ilustrație de carte « Mirela Pete. Blog on 12 februarie 2011 at 22:19

    [...] care nu mai făceau față pe piață, ne-am făcut cunoscuți și prețuiți, căutați și apreciați la justa noastră valoare. Dexign nu face concesii gustului îndoielnic. Xaba, ca senior designer [...]


70 Comments

  1. kekee
    Posted 6 noiembrie 2010 at 09:38 | Permalink

    Apu’ , amu’ vrei să ne transformi în voayeurişti ?
    Să ne uităm la sireaca fată cum o frământă unul ?
    Noa binie, da’ dacă mă vede io-i zâc că tu m-ai trimis .
    ( Sau ai impresia că nu am suficiente cunoştinţe în materie de anatomie ? )
    —-
    Iar pe DC – de ce ?
    tongue

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  2. Posted 6 noiembrie 2010 at 09:40 | Permalink

    He-he! N-am avut şansa să fiu “percutat” de vreun doctor, numa’ de doctoriţe. laughing)
    Cum ziceam la nenea Zaqk,
    Te pupez şi te stimez,
    O ventuză-ţi apliquez. (Pe obraz, care este.) happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  3. Posted 6 noiembrie 2010 at 09:45 | Permalink

    Asta nu-i boala de farmaciste! Asta-i boala de postucenic (e o formula de-a mea… nu-i patentata inca), adica scolarizat pe-scurt-si-repede-nnainte, departe de a fi maestru dar dorindu-si cu ardoare statutul si autoritatea respectiva. Asa ca inventeaza niste scurtaturi critice, daca nu se poate cocota acolo sus, macar un pic sa-i traga-n jos pe ceilalti.
    No bine, ca mai gasesti pe unii care n-ajung sa depaseasca faza asta nici la senectute, asta-i alta mancare de peste…de pui…de …auzi, nu dai o cafea?

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  4. Posted 6 noiembrie 2010 at 10:21 | Permalink

    Am păţit-o şi eu cu o tinerică din asta. Pentru că nu avea siropul de tuse recomandat de medic, vroia să-mi dea peritol, ” că e la fel de bun!” .Am întrebat-o dacă e sigură de asta. Mi-a spus că dacă nu ar fi o profesionistă nu ar fi fost acolo. I-am cerut o cutie, am desfăcut-o şi i-am dat prospectul să-l citească. S-a înroşit toată şi a început să se bâlbâie. Am mai întrebat-o ce s-ar fi întâmplat dacă aş fi luat de bună recomandarea ei să-mi tratez copilul de 1 an cu peritol de 3 ori/zi.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  5. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 10:28 | Permalink

    @kekee
    Ei, de ce DC? Uiți de unde am plecat? big grin
    @Neliniștitu
    Receptionat ventuză. stop. pus prișniță pe locul respectiv, să se impregneze mai bine.stop. zâmbilici fericit. stop.
    @Ba_laura
    Dăm. Mare și tare să fie? hee hee
    @sebra
    Aveai și tu un copil foooarte liniștit vreo câteva zile (Doamne ferește!) happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  6. Posted 6 noiembrie 2010 at 10:38 | Permalink

    n-am avut bafta sa dau peste astfel de farmaciste… asta pentru ca nu prea merg la farmacie cu reteta ( mai nou am inceput sa o fac pt Maria) … pe mine ma tratez dupa ureche si strict la nevoie… eventual dupa ce imi consult telefonic doctorita sau matusa (gastro-enterolog) si dupa ce imi iau mustrarile necesare ca nu dau pe la medic. tongue
    In schimb, eu am o alta problema cu asistentele de farmacie – habar nu au pe ce lume traiesc si inceraca sa iti bage pe gat cele mai scumpe produse. Si acestea nu sunt neaparat cele mai bune…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  7. aA
    Posted 6 noiembrie 2010 at 10:42 | Permalink

    neata buna!
    eu am dat peste o doctorita care i-a prescris fiica-mi doza de adult. in 2zile am ajuns cu ea la urgente ca-i sarea capul “sindrom extrapiramidal”-daca retin bine termenul. ca si tine, nu i-am facut rau femeii, dupa ce copilul a fost bine, am rugat-o doar pe doctorita de familie sa o sune si sa o atentioneze.
    poate ca n-ar strica sa fie si cele care vand medicamente, mai serios verificate. in cazul extrem de rar in care medicul greseste, sa mai existe un control…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  8. Posted 6 noiembrie 2010 at 10:54 | Permalink

    Melami, ai pus punctul pe ”i” !
    Am întâlnit vreo trei farmaciste bune, bine pregătite și atente, lipsite de sfătoșenie, săritoare chiar. Le mulțumesc și le doresc sănătate!
    ..Și încă vreo 50 (mă refer la un interval mai lung de timp) care știau totul, erau convinse că ele ar fi medici mai buni decât medicii, adică ăia care scriu rețete și ridicau indecent tonul când dădeau sfaturi pertinente (bleah) și mai profesionale decât o biată doctoriță (care e doctor în medicină și mai are și vreo 20 de practică medicală!)…Apropo, și mama mea e medic, e stomatolog, dar acum e pensionară, și odată pensionat, un om, aici în Românica devine invizibil, parcă nu-l mai cunosc nici confrații.)
    Citez: ”Farmacista care v-a schimbat ultima oară datele unei recomandări medicale v-a consultat cumva? V-a dezbărcat, inspectat, percutat, palpat, ascultat, v-a luat pulsul, tensiunea, temperatura, s-a interesat de felul în care ieșiți afară cu caca sau cu pișu, cât transpirați, unde/când și cum vă doare, sub ce formă, cu ce vi se atenuează simptomele ș.a.m.d. Știu, e retorică întrebarea…”
    O voi învăța pe de rost. Am o memorie foarte bună. Așa că va fi o treabă de minute. big grin
    Și subscriu cu drag și voie bună! winking
    Jignirile pe care mi le-au adus o mare parte din farmcistuțele din Cluj, pardon, au încercat, că n-au avut cu cine, m-au scârbit. Am început să comand medicamentele pe net, lisindu-mă de compensările pentru care plătesc asigurări (și care oricum nu se aplică în Cluj).
    Dacă medicul de familie îmi scrie un medicament, de ce demoazela aia cu unghii inestetic de lungi, o neplăcută de la un ghișeu, îmi prescrie un altul, ”mult mai bun, chiar nu știe doamna doctor?”, dar cu 29 de lei mai scump? Și când mă prind începe să facă o gură în farmacie, încât bieții amărâți, care speră la compensări, îi țin isonul, mda. N-am nimic cu ei, sunt atât de ușor de prostit!
    Cu rețeta verde dublă care e pentru sora mamei (acum stă la țară și o ajut eu), am avut adevărate probleme…Nu înțeleg. E o rețetă specială, știu, dar de parca-i ceream ceva dintr-a lu’ mă-sa, așa s-a crizat! Medicul a scris acolo, citez: ”alprazolanum 0,25” , dar parca-r fi scris herionă! Și cretinoida aia îmi zbiară la tejgheaua aia a ei de frustrată nf : ce vă tot drogați?? La ce vă folosește, vedeți viața mai roz?? Melami, asta e caz penal, m-am interesat. M-a insultat fără motiv. Pot scrie și farmacia , numele, strada și tot, dar nu văd sensul.
    MELAMI, ai citit? Ai auzit? Suporți?
    Era parafa unui neuro-psihiatru de prestigiu în Cluj. Am făcut scandal atunci și i-am dorit să ajungă să aibă nevoie de cantități înmiite de medicament și o farmacistă frustrată, că nu a reușit să ajungă MEDIC, să-i zbiere în public:”Hăis de-aici, drogato!” Ba a sugerat că femeia aia (sora mamei), să facă bine să ia valeriană, nu droguri. N-am s-o uit ușor, o voi prinde eu cu ceva, într-o zi. Mă gândeam să merg, să-i întind 100 de lei și să-i spun:”două tablete de alprazolam, nu știu dacă ajung banii, să mai caut” și să filmeze cineva (aparent necunoscut), care cască ochii în altă parte, TOT. Cunosc oamenii și știu c-ar ține. Îs rea? Nici vorbă! laughing
    Firește că i le-am spus și eu, ba am spus că o dau în judecată. La care mi-a răspuns:”Dă-mă, am relații și oi vedea tu”! Cu accent pe ”tu”.
    Odată te voi ruga să-mi permiți să preiau această postare, specificând sursa prin ping și link, pe blogul meu. Peste un timp, acum e aici și îți foarte mulțumesc. tongue
    O zi fără farmaciste isterice și frustrate!
    O zi numai bună! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  9. Posted 6 noiembrie 2010 at 11:36 | Permalink

    Parca o vad pe domnisoara incriminata, supusa “artileriei grele”, ingropata sub multimea gloantelor tale verbale… tongue

    Adevarul este ca daca in urma unei consultatii omul are, sa zicem, o mica indoiala, daca totul va fi bine, daca nu va avea reactii secundare medicamentul, etc. este suficienta o simpla afirmatie de genul aceleia amintita de tine, si tot castelul sperantei bietului pacient se darama.
    Asa ca ai tras un semnal de alarma!
    S-a cam zdruncinat trenul domnisoarei, la oprirea brusca… rolling on the floor

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  10. Hagrid
    Posted 6 noiembrie 2010 at 12:06 | Permalink

    Aici are dreptate: așa e, că și ei sunt oameni, deși în cazul lor greșelile astea se pot solda cu tragedii umane, așa că nu prea e permis. În situații de genul expus însă, conduita etică și civilizată e să te retragi în camera din spate și să-l suni pe tolomac, ca să-i atragi atenția și să hotărâți împreună ce e de făcut, că el a pus apostila acolo, nu tu.

    Perfect de acord,dar am cateva nedumeriri,legate si de post si de raspunsuri:
    -de ce “versus”cand ar putea fi(ar trebui sa fie)”alaturi de”,in beneficiul pacientului?
    -unde e farmacistul in povestea asta?
    -raspunderea apartine 100% medicului in ce priveste tratamentul p r e s c r i s.In privinta tratamentului e l i b e r a t pacientului,raspunderea apartine integral farmacistului(subliniez,lui si NU asistentului!)
    -mi-ar lua cel putin o saptamana sa va enumar”cazuri extrem de rare in care medicul greseste”(dar n-ar fi etic…winking no offence!
    -daca ne tratati drept”cei care vand medicamente”…ce pretentii aveti?!

    Imi cer scuze daca am suparat pe cineva…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  11. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 12:16 | Permalink

    @cojocărița
    Socoteala e simplă: la preț mai mare, profitul farmaciei e mai mare. big grin
    @aA
    Aici ai foarte mare dreptate. Greșelile medicale, impardonabile de altfel, se mai întâmplă. Dar nu ”postucenicele” Ba_laurei pot face asta, ci farmaciste de profesie. Și respectând etica medicală.
    @Mirela
    Impardonabilă conduita vânzătoarei ăleia de medicamente. Poate n-ar strica o sesizare la Colegiul Farmaciștilor. Chiar dacă nu se va lăsa cu sancțiuni majore, o mică zgâlțâială tot va primi, așa că pe viitor s-ar putea să aibă mai mare grijă la felul cum vorbește.
    Alprazolamul e un antidepresiv ușor. Nici pe departe un… Prozac, să zicem. Nimic n-o îndreptățește să afirme despre pacienta care-l ia că ar fi o drogată. În sens larg, orice medicament e un drog. Atunci, toți ăia din farmacie erau drogați? Regretabil că există asemenea persoane.
    @Gabriela-Elena
    Ai sesizat corect. Mare parte din efectul medicamentului se bazează pe convingerea pacientului că-i fac bine. Efectul placebo, cum i se zice. Am fost uimită când l-am auzit pe șeful catedrei de Farmacologie de la UMF București zicând, la TV, că medicamentele nu îl vindecă pe om, ci doar îl susțin până când organismul găsește prorpiile resurse de vindecare.
    @Hagrid
    Sper că se observă că am pus un semn dubitativ după afirmația din titlu.
    Nu ne supărăm, pentru că suntem deschiși oricăror păreri. happy
    Unde-i farmacistul aici? Păi, tocmai asta e, că nu l-am prea văzut. Probabil că e în cămăruța din spate și prepară rețete magistrale, cu maxim profesionalism.
    Am prietene farmaciste, așa că nu mi-aș permite să le ofensez. Uită-te însă la comentariul Mirelei și spune-ți părerea dacă vrei. Lucrurile de genul acesta se întâmplă și nu fac bine nimănui: nici pacienților, nici breslei medico-farmaceutice.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  12. Posted 6 noiembrie 2010 at 12:46 | Permalink

    @Melami,
    “Impardonabilă conduita vânzătoarei ăleia de medicamente. Poate n-ar strica o sesizare la Colegiul Farmaciștilor. Chiar dacă nu se va lăsa cu sancțiuni majore, o mică zgâlțâială tot va primi, așa că pe viitor s-ar putea să aibă mai mare grijă la felul cum vorbește.”
    M U L T U M E S C, Doamna doctor! Aveam nevoie de o confirmare de la un medic. happy
    Asa voi face, cat mai curand, pentru ca unele asistentele de farmacie pot face mult rau pacientilor. Tocmai am aflat ca pacienta putea sa intre in sevraj, iar despre extracte de valeriana (apropo, costa 9, 10 lei cutia de Relaxirem recomandata, si trebuiau luate 8-10 pe zi, la recomandarea asistentei aleia), dar nu putea fi vorba, deoarece e hipotensiva si trebuiau luate cantitati foarte mari pentru a substitui, fara efect si fara succes, medicamentul prescris de un MEDIC. Cu alte cuvinte, era gata sa o bage in spital sau mai rau, Doamne fereste!
    Multumesc inca odata! Sanatate sa avem! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  13. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 13:13 | Permalink

    Să avem, că nimeni nu-și dorește să frecventeze locuri precum spitalul sau farmacia! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  14. Hagrid
    Posted 6 noiembrie 2010 at 13:39 | Permalink

    Subscriu fara rezerve la raspunsul pe care l-ai dat Mirelei.Dupa mine,asistentul de farmacie nu are ce cauta singur in fata pacientului,deci si farmacistul are partea lui de vina…
    Cel putin in privinta antibioticelor,Profu’ avea dreptate.
    Exista,cu siguranta si medicamente a caror actiune se bazeaza in parte pe efectul placebo(sunt studii care plaseaza printre acestea si …Prozac-ul).
    Ca veni vorba,Alprazolam-ul e anxiolitic si se incadreaza la medicamente psihotrope-cu eliberare restrictionata,Prozac-ul,antidepresiv,nu.
    Gata,devenim prea tehnici!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  15. andruska
    Posted 6 noiembrie 2010 at 14:17 | Permalink

    OK!
    S-o luam metodic:
    - Jos palaria pentru faptul ca ai apelat la alt medic in cea ce -l priveste pe Ziurel!
    - Clipa de clipa, sefa, tu promovezi cel mai simplu principiu: fa-ti dracu´ meseria!
    - Faci o greseala ( aceeasi ca mine , desi, sunt convinsa, suntem constiente si incercam sa ne ” indreptam” ) : judeci oamenii dupa tine!!!
    - Tu nu ai ceva cu farmacistele ( ele sunt majoritatea, nu barbatii!), ci cu cele care incearca sa fie interesante, calcand in picioare anii de studiu si experienta unor medici.
    - Cand spui ca… esti slaba si nu lasi oamenii sa faca rau altora, imi vine sa-ti spun ca ( maine, daca as stii cum se face, as vrea sa te am ca medic de familie!!! ) nu exista bucurie mai mare decat sa vezi oameni care au respect pentru semenii lor si pentru profesia pe care o practica!
    - Ceea ce ai spus in ultima fraza este mai mult decat un crez, o atitudine civica!
    - Nu vreau sa para aiurea, dar chiar respect si ader ( prin coincidenta ) la sistemul tau de valori! ( nu pana la top, pentru ca ma pierd pe drum…dar las ca ma fac io mare! ) happy

    PS chiar iti place tanti ”muzicala”??!!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  16. Posted 6 noiembrie 2010 at 14:20 | Permalink

    N-am prea avut mari probleme de acest fel. E drept, mă cam feresc să bag în mine chimicale (în afară de coca cola big grin ), deci nu prea consum medicamente. Dacă vreun doctor mi le prescrie, de cele mai multe ori uit de ele in sertar….
    Nici farmacistele nu prea au curaj să mă contrazică, având în vedere „gingașa” mea făptură…
    Am în drum de la birou spre casă mai multe farmacii, dacă am nemulțumiri la una, aleg alta…
    Doar o dată, aveam nevoie de o nenorocită de Soluție Castelari fără fuxină… Tot încerca farmacista să mă convingă să-mi dea cu fuxină, căci fuxina „doar colorează”… M-am ținut tare pe poziții, a zis că n-are, am luat din altă parte, după o discuție asemănătoare… Mi-am întrebat medicul ORL care-mi prescrisese soluția, și mi-a explicat că fuxina românească folosită nu e suficient de pură, și poate produce iritații urâte…
    Și am mai avut probleme când am cerut vitamina A…. Mi s-a tot oferit complex de vitamine, multivitamine și alte bazaconii… iar eu aveam nevoie de vitamina A simplă (dar prea ieftină pentru a aduce profit farmaciei), pentru Arsulici, prescrisă de veterinar, pentru blăniță…
    Marea problemă e că multe farmacii nu sunt pentru a ajuta pacientul, ci pentru a scoate profit din suferința oamenilor (unii farmaciști se aseamănă mai mult cu cioclii decât cu medicii), contează mai mult profitul decât serviciul în slujba omeniei și a sănătății. De aceea ni se fac recomandări de medicamente mai scumpe în locul celor prescrise de medic, de aceea multe farmacii nu mai au laborator propriu, preferând să aducă unguente sau soluții gata preparate la fabrică, dar de multe ori cu alte proporții decât cele cerute de medic, și care se puteau obține doar în laboratorul propriu…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  17. Posted 6 noiembrie 2010 at 14:37 | Permalink

    am avut de-a face si cu farmaciste care se comportau ca rinocerii la menopauza, dar si cu farmaciste exceptionale! chiar o intrebam ieri seara pe prietena mea, care are farmacie aici, in oras, unde mai sunt alte 3 farmacii, de ce e conflictul asta intre doctori si ele, dar mi-a spus: nu exista nici un conflict. eu imi fac treaba mea si nu recomand ceva decat daca sunt intrebata. nu ma cert cu doctorii, desi primesc una din trei retete cu erori care nu sunt permise de CAS, dar rezolv fara nervi, ca opresc retetele si le trimit prin femeia de serviciu la corectat, la doctori.
    acuma, ea e cazul ala fericit! e o tipa foarte de treaba, educata riguros, cu drag de meserie, dar nu cu fanatism concurential. e preferata aici, sta de vorba cu toate babele si cu toti unchiesii, le da bani de la ea celor care sunt vai de crucea lor, dar se respecta si cu doctorii! e chestie reciproca.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  18. Posted 6 noiembrie 2010 at 14:58 | Permalink

    iar despre doctori… jos palaria! eu am avut nevoie 8 ani, cat a durat boala mamei, de toate categoriile de doctori. unul singur a iesit mototolit , pentru ca asa era caracterul lui, de bou, desi era doctor foarte bun! chiar e in comisia nationala pt expertixe! dar mi-a zis ca tre’ sa o las pe mama sa moara acasa! respect pentru toti doctorii! noi avem bafta la nehoiu sa avem un medic de familie care se scoala din pat si vine la 3 noaptea sa vada despre ce e vorba. si de aia spuneam ca e colaborare cu farmacista, cu ioana, pentru ca si ea se scoala din pat in crucea noptii sa dea medicamente la urgente. niciodata n-a comentat!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  19. Posted 6 noiembrie 2010 at 15:20 | Permalink

    Eu cel mai tare urâsc când mă duc să iau un medicament, cu toate că o fac tare rar, să îmi zică ca au, dar nu e aşa de bun şi că este unul mai bun şi cu efect mai bun. Sau pur şi simplu îmi spun cp nu este, dar au un înlocuitor al acestuia care e mai bun, oricum…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  20. kekee
    Posted 6 noiembrie 2010 at 15:48 | Permalink

    $ slvc
    Da măi, ai dreptate. Pe DeCeu te-am remarcat, şi apoi am venit pe urma ta .
    big grin

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  21. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 16:14 | Permalink

    @Hagrid
    Uite că aflu și eu lucruri noi. Chiar nu știam că e obligatorie prezența farmacistului lângă asistent, în timpul vânzării. În Tg. Mureș nu vedem așa ceva. Și știu ce vorbesc. Iar comparația dintre cele două medicamente era referitoare la gradul lor de ”putere” și periculozitate pentru om; nu spuneam niciunde că fac parte din aceeași clasă de medicamente; nici că depresia = anxietatea; oricum, nu conteză. E doar opinia mea. E ca și când aș spune: Poate că Xanax aș lua vreodată, dar la Prozac m-aș gândi de o mie de ori înainte.
    Oricum ar fi, la felul în care gândești, cred că am colabora foarte bine. happy
    @anruska
    Tanti ”muzicala” care? Că mi-s recent trezită din somn și nu-mi funcționează încă la parametri normali sinapsele memoriei. big grin
    @Arsulici
    Păi, se știe că mâța are nouă vieți, așa că ce să cauți tu la doftor?!
    Chiar așa, să-i refuzi tu fucsina femeii! Există femei care și-o pun în păr… laughing
    @Lecterița
    Nu te întreb câți ani are, că bănuiesc că, din felul în care procedează, suntem din același contingent. Transmite-i respectele mele! big grin
    @Cristian
    Așa cum am spus: preț-profit. big grin
    @kekee
    Păi, vezi? kiss

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  22. Posted 6 noiembrie 2010 at 16:26 | Permalink

    slvc
    are 30 de ani, e fiica unor oameni care au avut niste functii… onorabile pe vremea lu ceasca, au trait intotdeauna cu niste standarde ridicate, si au manifestat in urbea asta un respect pentru absolut toate categoriile. tatal ei a fost senator 2 mandate, dar nimeni n-a aruncat dupa el cu pietre. ioana a fost educata sever. a facut farmacie la tg mures apoi la cluj si a venit aici pentru ca din punct de vedere al afacerii,
    aici ii merge bine. ea, chiar daca nu primeste banii de la Casa la timp, are vanzari. pentru ca are bun simt cu doctorii si cu pacientii
    dar ea e exceptia cre confirma regula…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  23. Laura
    Posted 6 noiembrie 2010 at 18:05 | Permalink

    Maaai, ce comentarii lungi aveti… hee hee

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  24. Posted 6 noiembrie 2010 at 18:08 | Permalink

    @șlvc
    Până și pisicile, de pe la a cincea sau a șasea viață e bine să se caute… Pentru orice eventualitate…
    Păi de ce să nu refuz fucsina? eu nu doream să mi-o pun în păr, mai ales că în acea perioadă eram ras oglindă, aeroport absolut pentru muște și țânțari, că era vară….

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  25. Posted 6 noiembrie 2010 at 18:09 | Permalink

    @Laura
    Viața e scurtă, măcar comentariile să fie lungi….

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  26. Laura
    Posted 6 noiembrie 2010 at 18:29 | Permalink

    Parca pisica are sapte vieti… ce sa mai zic de strigoi big grin

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  27. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 18:31 | Permalink

    @Lecterița
    Rara avis! happy
    @Strigo
    Exact ce-a zis Arsulici voiam să replic și eu. Deh, mâțele gândesc de multe ori la fel. winking
    @Arsulici
    Mă bucur că ai revenit! Nu neapărat la mine, ci în blogosferă. Te vizitez cât de curând. happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  28. Posted 6 noiembrie 2010 at 18:35 | Permalink

    Din păcate timpul insuficient m-a ținut departe de prieteni… Dar asta nu înseamnă că i-am uitat sau că-i iubesc mai puțin… happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  29. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 19:06 | Permalink

    Ai dreptate. Și pe DC ți s-a simțit lipsa și ai fost pomenit. happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  30. Posted 6 noiembrie 2010 at 19:14 | Permalink

    Eu am avut “decât” probleme financiare cu farmacistele.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  31. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 19:38 | Permalink

    Pe care le știm deja noi sindicaliștii. Și am compătimit împreună cu tine. Noroc că nu ești ”cardiac cu inima”, că te pierdeam, Maitre!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  32. Posted 6 noiembrie 2010 at 19:46 | Permalink

    tongue Făceam și eu ceva trafic la sindicat, să se mai învolbureze praful de prin săli, că tot nu-l șterge nimeni!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  33. Posted 6 noiembrie 2010 at 19:48 | Permalink

    Eu o singura nedumerire am: cum naiba se sterg la fund astea cu unghiile mari!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  34. Posted 6 noiembrie 2010 at 19:49 | Permalink

    @Simion Cristian
    Cu hârtie igienică?

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  35. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 19:51 | Permalink

    … după ce se spatulează cu respectivele gheroanțe!
    Dar sex cum fac? Folosesc furculița? hee hee

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  36. Posted 6 noiembrie 2010 at 19:51 | Permalink

    Cred ca nu ai inteles intrebarea…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  37. Laura
    Posted 6 noiembrie 2010 at 20:02 | Permalink

    Maestre io l-am sters ultima oara tongue

    Apropos de text: sefa, e bine ca te-ai luat de aia. Ar trebui sa se ia mai multi doctori. Ce naiba, voi aveti alt nivel si vine o pitipoanca din asta si va strica lucrul. Farmacistii cred ca-s doctori, dar NU SUNT. Oricat de buni farmacisti is. Eu nu mai prea cumpar in farmacie medicamentele ca prea ma enerveaza explicatiile lor si intr-un sonor de aude toata farmacia ca mi-am sclintit cracul sau mai stiu e ce. On-line e ok, daca ai reteta.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  38. Miorlaupufos
    Posted 6 noiembrie 2010 at 20:38 | Permalink

    Sa va zic eu cum e, ca am fost de cealalta parte a tejghelei, pentru 2 luni. Doamne-ajuta ca n-a fost mai mult!

    Imediat ce-am terminat liceul si-am dat bacul, primul job pe care l-am agatat a fost intr-o farmacie. Pe 1 iulie cum ar veni a fost ultima zi de bac, pe 2 deja eram la job. vazusem un afis in fereastra la farmacia asta si-am zis sa fac o intrebare, sefa m-a placut si-a zis ca e ok sa ma angajeze. Oh, vise si sperante, aveam senzatia ca e totul…farmacie. Femei cu facultate, instruite, mediu civilizat. Aiurea in tramvai. In prima zi m-a socat totul: de la cum vorbeau intre ele si pina la subiectele de discutie: cartile Sandrei Brown erau capodopere, barbatii lor nu le regulau cum trebuie si era nevoie de un lux de amanunte pe subiect, habar n-aveau ce sa mai faca de mincare si altele asemenea. Parca eram cazuta din pom. Cea mai imbecila si mai urita dintre ele mi-a facut un mare scandal ca de ce nu ma adresez cu “doamna farmacist”.

    Dupa ce ca era maioneza stricata si s-au prins ele ca nu sintem din acelasi aluat si nu prea avem subiecte comune de conversatie, cireasa pe coliva s-a asezat in momentul in care m-au auzit la…radio. Pentru ca dupa fix o saptamina de viermuiala farmacistica, m-am dus frumusel si-am impins usa cu piciorul la un post de radio care tocmai se infiintase, oamenii aia m-au acceptat, asa ca dupa ce terminam cu farmacia alergam cu reportofonul prin oras. Tot bilciul asta a tinut doua luni fierbinti de vara, nu puteam renunta la farmacie ca de-acolo veneau banii, asta pina-n ziua in care redactorul sef m-a intrebat cind am de gind sa termin ca ei imi fac oferta de angajare. Ei, si fomeile alea crapau de invidie ca uite ce fac eu, si-mi faceau toate mizeriile posibile. Atita frustare si lipsa de activitate sexuala zau daca am mai vazut eu la vreo categorie profesionala.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  39. andruska
    Posted 6 noiembrie 2010 at 20:45 | Permalink

    @Sefa
    Iarta-ma, te rog! Cred ca a fost manifestarea unui ” caz tipic de viermi intestinali” din partea mea. Promit ca nu mai fac asemenea impoliteturi happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  40. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 20:58 | Permalink

    @Simion Cristian
    Tu cu cine vorbești, frate? i dont know
    @strigo
    Tu nu prea ai experiență la de-astea, că ești o persoană sănătoasă. Mai faci câte o tumbă pe scară, dar asta nu-i boală, ci accident. happy
    @Miorlau
    Văd că te-ai ținut și tu de cuvânt și ți-ai adus obolul.
    Lasă că nici cu multe dintre doctorițe nu mi-e rușine. Să nu crezi cumva că ai să le auzi discutând despre Einstein sau Celine… happy
    @andruska
    Acum începi și tu ca soră-mea? sad
    Hai, nu mă fă să te rog…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  41. Gregorie Casă
    Posted 6 noiembrie 2010 at 21:11 | Permalink

    Noi, personalul medical, discutăm despre Eschil și Sofocle în timpul liber. La sala de mese, tratăm subiecte mai lejere, precum sonetele lui Shakespeare, sonete care au generat una dintre cele mai aprinse dezbateri: cât de mari erau țâțele Doamnei Brune?

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  42. andruska
    Posted 6 noiembrie 2010 at 21:12 | Permalink

    @Sefa
    Ma jur ca n-as indrazni sa te necajesc!
    Nu fac asta oamenilor care-mi sunt dragihappy
    Dar este o seara linistita si n-are rost s-o animam ( mai mult decat este placut ). Am avut si io un moment de exagerata sinceritate si mi-am exprimat nedumerirea.

    PS Numai oamenii prosti sunt exagerat de sinceri whew

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  43. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 22:00 | Permalink

    @Doctor Casă
    Dai din casă? angry
    @andruska
    kiss

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  44. giana
    Posted 6 noiembrie 2010 at 22:04 | Permalink

    Salutare lume! Care-i viata?

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  45. kekee
    Posted 6 noiembrie 2010 at 22:10 | Permalink

    @GG
    nimic interesant, încerc să fiu multitasking, dar nu prea-mi iese.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  46. kekee
    Posted 6 noiembrie 2010 at 22:12 | Permalink

    $ slvc
    Acuma numa’ voi să deţineţi secretele omenirii .Las’ să stim şi noi cum e, cu sonetele.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  47. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 22:51 | Permalink

    Oți fi știind cu e cu sonetele.
    Dar cu sonatele? big grin
    @Geo
    Salutare, blondie! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  48. giana
    Posted 6 noiembrie 2010 at 22:56 | Permalink

    intra la mine sa vezi ce “blondie” sunt! big grin Saluti kiss

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  49. silavaracald
    Posted 6 noiembrie 2010 at 23:19 | Permalink

    ok, vin, că tot nu am ce face acasă. happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  50. andruska
    Posted 6 noiembrie 2010 at 23:30 | Permalink

    Sefa, n-ar trebui sa dea de baut Giana ca s-a tuns, vopsit, schimbat si straluceste?!
    Daca n-a aparut inca Laura ( nah ca abia acum mi-a venit ideea ca puteam sa-i dam o mana de ajutor la mutat happy ) pot io sa va servesc cu ceva de baut ca sa intretinem atmosfera?

    PS Te rog frumos sa nu razi de mine, dar zilele trecute mi-am adus aminte de palinca pe care ziceai ca ai si am inceput sa zambesc ca prostu´ , neputand sa povestesc celorlalti despre ce este vorba… Si ziceai ca face si perlute? happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  51. kekee
    Posted 6 noiembrie 2010 at 23:40 | Permalink

    Păi io tot trec p-acilea năşico, dar tooot plecată eşti.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  52. giana
    Posted 6 noiembrie 2010 at 23:53 | Permalink

    http://www.youtube.com/watch?v=Rbm6GXllBiw

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  53. Posted 7 noiembrie 2010 at 00:01 | Permalink

    Mereu, mereu, adevarul este pe la “juma”.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  54. kekee
    Posted 7 noiembrie 2010 at 00:07 | Permalink

    Virtualule , cine-i Juma ăsta, de are adevărul întătdauna ?
    big grin

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  55. Posted 7 noiembrie 2010 at 00:12 | Permalink

    @Miorlaupufos, ”Atita frustare si lipsa de activitate sexuala zau daca am mai vazut eu la vreo categorie profesionala.”!!! laughing)))
    Începe să se dezlege misterul. E cazul să nu mă mai mir că alea-s gata să mă ucidă (la propriu!). big grin
    @Melami, ești o lady și porți noroc, așa că mulțumesc pentru prima vizită!
    Seară bună! winking

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  56. Posted 7 noiembrie 2010 at 00:12 | Permalink

    @kekee:
    atunci cand ii cantaresti pe farmacisti…

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  57. giana
    Posted 7 noiembrie 2010 at 01:17 | Permalink

    click!! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  58. Posted 7 noiembrie 2010 at 09:36 | Permalink

    Buna dimineata!
    O ciocolata calda pentru toata lumea!

    LE: Ma pun si eu la punct cu ce s-a discutat p’aci!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  59. silavaracald
    Posted 7 noiembrie 2010 at 09:49 | Permalink

    Ok. După care vii dincolo, la Miorlaupufos! winking

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  60. fata din vis
    Posted 7 noiembrie 2010 at 09:52 | Permalink

    Adevarul este ca sunt oameni pregatiti si altii mai putin pregatii in orice domeniu, nu numai in farmacie. Cei din urma sunt convinsi ca stiu destle ca sa ia decii poate chiar mai bune decat cei din prima categorie. Am intalnit situatii similare, suficiente in viata. Important este sa discernem si sa luam atitudine.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  61. silavaracald
    Posted 7 noiembrie 2010 at 10:00 | Permalink

    O concluzie excelentă. Mersi, Găbița! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  62. Posted 7 noiembrie 2010 at 10:25 | Permalink

    Comentarii, nu gluma. S-a spus aproape tot happy
    Legat de noii farmacisti, am o nedumerire… oare cati stiu sa prepare creme, pomezi, medicamente prescrise de medic. In mod normal, cele doua profesii se completeaza, dar na… suntem in plina societate de consum, marile companii farmaceutice dicteaza directia si multi medici sunt prinsi in capcana procentelor si a congreselor oferite drept recompensa pentru prescrierea unor medicamente (reprezentatii firmelor de medicamente se bat pe medici).

    Cat despre frustrari. Nu cred ca exista o categorie mai afectata decat alta, ci doar persoane luate de sine stator. Pe vremea in care am terminat liceul, batalia era pe medicina. Se incepeau meditatiile de la 16 ani. Ani grei de toceala. Media de intrare era foarte mare si batalia acerba. Cei care au ajuns sa dea de 3-4 ori au ramas marcati, zic eu. Unii reuseau sa intre, altii ajungeau la farmacie (la noi li se spune vanzatori cu diploma; nu prea magulitor), iar altii la biologie. Am avut astfel de colege. Erau crispate, tocilare. Nu invatau nimic logic; nu intelegeau fenomenele biologice. Ajungem la copilarie si la optiunea fiecaruia de a urma ceea ce-ti place si nu ceea ce-ti este impus. Iar de partea sexuala ce sa mai spun, o persoana care nu a reusit sa scape de sechelele legate de o admitere, cum se poate educa intr-un lucru atat de simplu care necesita lasarea naturalului pe primul loc?
    a.. cred ca am scris prea mult happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  63. Posted 8 noiembrie 2010 at 09:44 | Permalink

    si practicile astea sunt sustinute de toate “doamnele” din cartier care mai degraba se duc la colt la farmacie si se “consulta” decit sa bata drumul pina la medic, impopotonindu-le pe farmaciste cu aceasta coroana de carton …

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  64. silavaracald
    Posted 8 noiembrie 2010 at 10:12 | Permalink

    @Leidi
    O adevărată postare. Dar faină și cu bun simț ca de obicei! kiss
    @culniuza
    Adevărata problemă e că până la urmă tot la doctor ajung, dar cu pretratamentul aplicat după ureche de către cine știe cine, hiba de sănătate se drege apoi mai greu.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  65. Posted 9 noiembrie 2010 at 12:47 | Permalink

    din păcate ceea ce se cheamă etică profesională nu mai e de mult o valoare în țărişoara noastră; căci, luînd exemplul politicienilor, am ajuns cu toții să ne pricepem la toate.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  66. Posted 10 noiembrie 2010 at 18:15 | Permalink

    @slvc, imi place cum aperi breasla, dar hai sa joc si eu rolul avocatului diavolului si sa iti povestesc ce am patit eu asta vara.
    Ma duc la padure cu famelia, Eu, mamica si Sotia.
    Ajungem frumos, petrecem o zi frumoasa, eu cu sotia mancam la o carciuma, mama nu fiindca ea e cu naturismele.
    Stam pe iarba, ne musca tot felul de insecte, ne jucam cu cainii de pe acolo, ne tot mutam cu patura ca ne cam batea soarele.
    Ajungem acasa. a doua zi, mama si sotia pline de niste pete mov pe piept, burta si spate.
    Sun la doctorita de familie care ma programeaza miercuri. Eu fac misto de mama si sotia zicandu-le ca ce e aia ba, va imbolnaviti asa de raie in plin sezon.
    Dumnezeu ma aude si seara imi cresc si mie pete mov in aceleasi zone.
    Sotia si mama fac misto de mine.
    Eu impacientat zic, bai ce dracu stam pana miercuri cu astea pe noi, hai dracu la medic la policlinica cu plata, ma chisinau pe el de sistem.
    Se duce nevasta la un medic, ii da ala de toate acolo, in mare parte antialergice, printre care, ce mi-a retinut atentia,
    diprofos, dar atentie, facut sub cutanat.
    Vine acasa si eu cum sunt pacientul automedicamentos si destept in toate (nu se masoara medicii cu mine dea)?
    Vad diprofosul ala si stiu ca diprofosul se face, intra muscular, intra ce vreti voi dar sub cutanat nu prea spre deloc.
    Ii zic nevestei sa nu ia reteta, asta e a nimerit pe mana unui dobitoc zic eu.
    Ea zice ca ce stiu eu ca nu sunt medic, dar surpriza, a doua zi mergem la medicul de familie si medicul de familie are aceeasi obiectie, dar cuvincios, ca doar e medic de familie nu specialist, deci in rigorile lui @slvc ii scrie sotiei reteta.
    Mie imi da trimitere la dermatolog.
    Primesc trimiterea sun peste tot.
    Peste tot ma primea cu trimitere cel mai devreme intr-o saptamina.
    Imi bag picioarele si ma duc iar la policlinica cu plata, dar de data asta nu la un necunoscut cum se dusese sotia, ma duc la eminenta cenusie din Constanta a dermatologiei, la Nocivin.
    Intru ii spun care e treaba, imi zice arata-mi, si asa din distanta scaunului sau zice , mda iei triderm si nu mai stiu ce unguient.
    Doua unguiente in orice caz.
    Zic, impresionat, iote ba ce inseamna medicu dur, nici nu se apropie, vede din avion diagnosticu.
    Ca sa facem o recapitulare, consultatia lu sotia 30 lei, consultatia mea 40 lei.
    Cumpar tratamentul lui nocivin, ma costa 100 ron.
    Dau cu tratamentul, nu observ nicio schimbare, se face duminica deja, cand surpriza,
    petele mov incep sa se umfle si devin niste pete rosii foarte mancatoare si care incep sa se extinda, de m-am umplut tot.
    Cum programarea mea la dermatolog inca nu ajunsese la termen, cum tratamentul lui Nocivin nu dadea rezultate, plec la o clinica privata, la un medic cu care mama mai colaborase inainte, dar care fusese in concediu.
    Intram la el, (60 ron consultatia) de clinica privata.
    Ne consulta si pe mine si pe mama, vine, se benocleaza, cu ochiul liber, cu instrumente, palpeaza, linge, gusta, sufla, tot ce stia el acolo.
    Si diagnostic:
    “infectie cu stafilococ in stare grava”.
    Tratament:
    2 eritromicine la 6 ore, claritin dimineata, chetotifen seara si inca ceva dar am uitat.
    timp de 2 saptamini asta.
    Dau bani si pe medicamentele astea, in final toata afacerea m-a costat 4 milioane.
    Am scapat cu acest din urma tratament de petele mov/rosii mancatoare.
    Concluzii:
    Deci or fi farmacistii cum sunt, dar nici cu medicii nu mi-e rusine.
    In sistemul de rahat de aici, nici nu inteleg de ce mai platesc asigurare si de ce platesc coplata, pentru ca medicul meu de familie a fost absolut inutil in toata faza asta, eu putand sa o mierlesc lejer daca stateam dupa sistemul ma-sii cu programari.
    Si oricum, ca sa nu stau dupa sistem am platit bani din buzunar.
    Cum spuneam in prima concluzie, nici medicii nu sunt mai dihai decat farmacistii, nu mi se pare ca trebuie sa trec prin 3 medici diferiti ca sa mi se puna un diagnostic corect.
    Stiu ca vei sarii sa aperi breasla, dar cand esti pus in fata faptului de a fi bolnav si de a se face gafe pe tine, nu iti mai pasa ca exista si doctori buni pe pamantul asta.
    O sa intrebi de ce nu am fost la urgenta, mi s-a parut de nementionat episodul,
    fiindca m-am dus la urgenta, medicul dermatolog era in concediu si oricum nu lucreaza pe urgenta, mi s-a sugerat sa ma duc la usa lui si sa imping 10 ron ca sa ma primeasca fara trimitere.
    La usa lui am aflat ca e in concediu.
    M-am intors la urgenta si le-am zis sa faca ceva ca nu mai pot de mancarimi si ei mi-au facut o perfuzie cu glucoza, sau au vrut sa imi faca, ca am refuzat sa mai fac orice, cand mi-au spus ca sa ma duc peste drum sa imi cumpar branula si mai stiu eu ce.
    Asta e.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  67. Posted 10 noiembrie 2010 at 18:41 | Permalink

    si am uitat sa precizez, ca ulterior am aflat ca Nocivin mi-a prescris alea, fiindca el avea nu stiu ce intelegere cu firma respectiva si primeste nu stiu ce comision daca le vinde alora marfa.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  68. silavaracald
    Posted 10 noiembrie 2010 at 19:59 | Permalink

    Urmărește postare de mâine, te rog! happy

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  69. cbv
    Posted 29 iunie 2011 at 08:47 | Permalink

    buna ziuA.eu cred ca farmacistii sunt f bine pregatiti in general,si in cazulunei retete magistrale ei sunt obligati sa verifice dozele,dupa kg/corp,pt ca am vazut si medici ,chiar prea multi care scriu rp gresite.asa ca nu-i mai elogiati,eu am mai multa incredere intr-un farmacist bine pregatit.
    si ma refer la farmacist-cu experienta si care a terminat o facultate,nu un asistent de farmacie-e o diferenta f mare.eu imi rezolv toate problemele cu oprietene farmacista,un om foarte pregatit,mai pregatit decat multi doctori pe care i-am intalnit.
    la revedere!

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu
  70. silavaracald
    Posted 29 iunie 2011 at 11:18 | Permalink

    Ok. Treaba ta la urma urmei.
    Probabil că te coafează manichiurista și îți rezolvă problemele contabile profesoara de franceză. E cam același lucru. O farmacistă, ori cât de bine pregătită ar fi, nu știe medicină, ci farmacologie. Dacă ai fi cu adevărat bolnavă, sunt convinsă că vei apela la un medic, nu la o farmacistă.

    RăspundeţiRaspundeti acestui comentariu

Post a Comment

Your email is never shared. Required fields are marked *

*
*